Main Menu
 
Sitemap
Untitled Document

 

Untitled Document Discover how YOU can lose weight quickly from the SAME 'fail-proof' secrets and strategies the
*worlds elite*
 
The Low Glycemic Index Diet And Its Benefits For Diabetics
The popular Low Glycemic Index Diet is certainly nothing new and is proven to work both as a weight loss plan and in controlling diabetes. An...

Take Hoodia diet pills with a Smart Diet, not a Starvation Diet
Could Hoodia weight loss supplements fulfill the expectations of dieters and impact the United States obesity troubles? Today fifty million Americans...

Diet Fads - Is if for you?
It might be actresses such as Suzanne Sommers and Jane Fonda, or models such as Christie Brinkley or Kathy Ireland. It seems that a number of...

Diet Pills Health Risks
People who suffer from weight problems would like to believe that there is a simple, easy solution to their situation. A quick fix of some kind...

 
ADHD and Diet: Is There a Link Between Sugar and Hyperactivity, and Is There Really an Effective Diet for ADHD?


Untitled Document

By Tess Thompson

In the 1970's, Dr. Ben Feingold developed what came to be known as the "Feingold Diet" after he thought he noticed a link between certain foods and hyperactivity in children. The ingredients he flagged to avoid were mostly food additives which he thought were causing allergic reactions in some of his patients, but sugar was also on the list.

For years following, Dr. Feingold's theory grew in popularity and acceptance, but the theory was based only on his patient's testimonials, and a link between sugar and hyperactivity has yet to be proven in studies.

While there is not overwhelming conclusive evidence that any particular food will cause or prevent hyperactivity, a well-balanced diet that is rich in a variety of brain-healthy foods will benefit anyone, and some preliminary studies have found certain food types to have a positive effect on children with ADHD.

Contrary to Dr. Feingold's theory, some recent studies have shown that large amounts of sugar can have a numbing effect on children and can actually induce tiredness. These days, most doctors agree that while limited amounts of sugar are acceptable in a diet, large amounts can be harmful in a variety

 

Untitled Document

Discover how to turn yourself into a world class, fat burning machine ...

 

click here for more info!



of ways, even if sugar has not been shown to have a particularly negative effect on ADHD and treatment of it.

One study by the George Washington University School of Medicine found that children who ate a protien-rich meal performed as well or better afterwards in school than children without ADHD. Foods that are high in protien include meat, fish, milk, yogurt, beans, peanut butter and eggs.

There is also various research, including a study done by Oxford University in London, which suggests that including Omega-3 fatty acids in hyperactive children's diets will moderate their ADHD symptoms. Omega-3 fatty acids are often lacking in the average American diet, but can be found in salmon, mackarel, sardines and flax oil.

Both protiens and omega-3 fatty acids should be a part of everyone's diets, and it is important to remember to moderate your child's intake of any one food group. In general, green vegetables, fruits, whole grains, protiens and healthy fats should all be included in your child's daily diet.

Removing as many simple and refined carbohydrates as possible from your child's diet could have a positive effect as well. These kinds of carbohydrates include candy, cake,



Untitled Document
Title: Get Your Diet Back on Track After Thanksgiving Category: Health News Created: 12/1/2008 Last Editorial Review: 12/1/2008
Thanks to poor dental hygiene, researchers are getting a more detailed understanding of what people ate thousands of years ago in what is now Peru.
'Eat, Shrink & Be Merry" - it's the title of a fun cookbook by two sisters, Janet and Greta Podleski that I found on the 3 Fat Chicks on a Diet Web site (3fatchicks.com).


white bread, potatoes, white rice, and pasta, and are broken down very quickly by the body, often causing surges and dips in energy. Instead of white bread and white rice, try substituting whole grain versions of the foods, and give your child fruit instead of cake or candy.

While it might be impossible to eliminate all of the suggested items from your child's diet, it should be possible to moderate them in favor of healthier foods. Although there is no specific diet proven to be an effective child ADHD treatment, a healthy mix of fruits, vegetables, omega-3 fats and protiens promotes general well-being and will also help eliminate the possibility of your child suffering from a nutritional deficiency that might be affecting his or her behavior.

About the author:

Tess Thompson is a Homeopathic Practitioner, Reflexologist, Certified Aromatherapist, and Herbalist who contributes to Native Remedies - where you can find Guaranteed, Homeopathic and Herbal Remedies for many health conditions including the natural treatment of ADHD and child ADHD treatment.


More Great Articles About Diet

Achieve Better Health With Dietary Supplements
In the year 2005, more than 187 million consumers depended on daily dietary supplements to provide the nutrients omitted from the daily...

The Zone Diet: Will it work for you?
The Zone Diet: Will it work for you? One of the most revolutionary diet ideas to come along is something called the Zone, which was originated...

Is Your Weight Loss Diet Weighing You Down?
Is Your Weight Loss Diet Weighing You Down? Americans spend billions upon billions of dollars every year trying to get in shape. We try weight...

Eat More and Lose Weight with the Ornish Diet
In 1993, Dr. Dean Ornish came out with a book entitled Eat More, Weigh Less. The primary focus of the book was to urge people to boost their...